• Zioła w diecie antyhistaminowej

    Już bardzo dawno dostałam maila z prośbą o przygotowanie listy ziół zabronionych w diecie antyhistaminowej. Zadanie łatwe nie było, dlatego to tyle trwało. Przeczytałam sporo artykułów na ten temat, głównie tych anglojęzycznych, bo niestety nasza rodzima literatura jest wciąż uboga w tym temacie. 
    Mało informacji na temat nietolerancji histaminy, mało publikacji o diecie antyhistaminowej, a chorych przybywa. Mam nadzieję, że niebawem się to zmieni. Potrzebujemy przecież tej wiedzy!!



    Na początek dowiedzmy się jak się zdiagnozować:

    Jak rozpoznać u siebie nietolerancję na histaminę?

    www.mowimyjak.pl

    Pierwszymi najbardziej widocznymi objawami są: swędzenie skóry, oczu, wysypka, pokrzywka, łzawiące oczy, opuchlizna, zmęczenie, nagłe bóle głowy, skoki ciśnienia, refluks, niestrawność, szybkie tętno.

    Poza tymi widocznymi objawami, które mogą świadczyć o nietolerancji histaminy (ale wcale nie muszą) trudno jest rozpoznać co nam tak naprawdę dolega. Nietolerancja histaminy bowiem zależy od dawki histaminy jaka jest wydzielana i dostarczana do organizmu. Osoba chora reaguje nie na dany pokarm, a na podwyższony poziom histaminy. 

    Jeśli jesteśmy już pewni, że nie tolerujemy histaminy, musimy rozpocząć dietę eliminacyjną - dietę antyhistaminową. O diecie tej bardzo dużo informacji znajdziecie na blogu DIETY I ICH SEKRETY, a tutaj macie link do artykułu na ten temat: http://sekretydiety.blogspot.com/2014/03/dieta-antyhistaminowa-post-z-dedykacja.html

    Jakich ziół unikać w diecie antyhistaminowej?

    ANYŻ
    CYNAMON
    GOŹDZIKI
    CURRY
    OSTRA PAPRYKA
    GAŁKA MUSZKATOŁOWA

    Warto też wyeliminować ze swojego jadłospisu warzywa i owoce, które przyczyniają się do alergii pokarmowej, a są to:

    BAKŁAŻAN
    DYNIA
    TRUSKAWKI
    MORELE
    POMIDORY
    KISZONA KAPUSTA
    SZPINAK
    DAKTYLE
    WIŚNIE
    ŻURAWINA
    NEKTARYNKI
    POMARAŃCZE
    BRZOSKWINIE
    PAPAJA
    ANANASY
    ŚLIWKI
    MALINY
    SOJA
    CZERWONA FASOLKA

    Sporo tego prawda? Nie załamujcie się jednak. To nie jest tak, że nie możecie jeść nic. Na te produkty musicie po prostu uważać. 
    Fajne pomysły na przygotowanie posiłków antyhistaminowych znajdziecie w książce DIETA ANTYHISTAMINOWA.


    Polecam, bo to jedna z nielicznych publikacji na temat diety w nietolerancji histaminy, która tak dużo wyjaśnia.

    Jeśli macie jakieś doświadczenia, albo cierpicie na nietolerancję histaminy podzielcie się swoimi doświadczeniami w komentarzu pod postem. 
    Wspierajmy się! W końcu w grupie siła! :)

4 komentarze:

  1. Martina Em pisze...

    Współczuję ludziom, którzy mają uczulenia, dobrze jednak, że istnieją blogi i książki, które mogą być cennymi poradnikami :)

  2. Amber Hair pisze...

    Z wielką przyjemnością nominuję Twojego bloga do Liebster Blog Award 2015 :-) Jest to nagroda za dobrze wykonaną robotę. Szczegóły w tym poście: http://amberhair88.blogspot.com/2015/06/liebster-blog-award.html Zapraszam do zabawy!

  3. Anonimowy pisze...

    Czytał ktoś? http://zielarniaimbir.blogspot.com/

  4. Iguś pisze...

    W wielu artykułach morele, nektarynki i wiśnie są w produktach niskohistaminowych i zalecanych. Ja na tej diecie mam ciagłe kłopoty z biegunkami. To chyba nie na tym ma polegać?

Prześlij komentarz