Zioła na trawienie - moje niezawodne 3 przepisy!

Zioła na trawienie - pewnie każdy jakieś zna, prawda?

Gdyby ktoś Cię zapytał co polecasz na ból brzucha czy niestrawność od razu nasuwa się podpowiedź: wypij melisę, albo rumianek, albo herbatę zieloną, albo jeszcze lepiej - pokrzywę!
Ostatnio w sklepach zielarskich i aptekach króluje - Verdin - nic dziwnego tak go reklamują, że dziwne, żeby nie królował ;)

Piłam, polecam, aczkolwiek moim zdaniem lepiej na tym wyjdziesz jeśli kupisz zioła i sam zrobisz mieszankę ziół na trawienie. W tym Verdinie jest po prostu w saszetce kilka ziół wymieszanych i tyle, nic skomplikowanego. Ale nie chce dziś o Verdinie pisać, bo nikt mi nie płaci za reklamę ;) (taki żarcik). Chce wam za to podać moje trzy fajne przepisy na zioła, które pomagają w niestrawności, a nie są aż tak popularne, przez co moim zdaniem są wyjątkowe ;)

Łap te trzy przepisy!

Zioła na trawienie - moje niezawodne 3 przepisy!


Anyżówka

zioła na trawienie


Anyżówka doskonale radzi sobie z dolegliwościami żołądkowymi, działa rozkurczowo.

Składniki:

50 g ziaren anyżu
łyżka nasion kopru
1 litr wódki
5 łyżek miodu
kilka goździków

Nasiona rozdrabniamy w moździerzu i wsypujemy do słoika. Zalewamy je wódką, dodajemy miód, mieszamy i odstawiamy w ciemne miejsce. Co kilka dni wstrząsamy słojem. Po 3 tygodniach filtrujemy i przelewamy do butelek. Pijemy 2 razy dziennie po jednej łyżce.

Taka anyżówkę warto mieć zawsze pod ręką, ja ją trzymam w piwniczce i sięgam, gdy boli mnie brzuch ;)

Wino z melisy

zioła na trawienie


Działa rozkurczowo i uspokajająco.

Składniki:

25 g liści melisy
pół litra białego wytrawnego wina

Wsypujemy melisę do słoika, zalewamy winem. Zakręcony słoik odstawiamy w ciemne miejsce na tydzień. Po tym czasie przecedzamy wino przez gazę i przelewamy do butelki. Wino pijemy 2 razy dziennie po łyżce stołowej. 

Herbatka owocowa z octem jabłkowym

zioła na trawienie


Składniki:

łyżeczka liściastej czerwonej herbaty
garść suszonych jabłek
kilka ziaren anyżu
2 łyżki octu jabłkowego
łyżeczka miodu
plasterek cytryny

Czerwona herbatę zalewamy szklanka gorącej wody i parzymy pod przykryciem przez 5 minut. Dodajemy pokruszone owoce, a gdy zmiękną dodajemy ocet jabłkowy, miód i plasterek cytryny. Napój pijemy gdy mamy niestrawność. Możemy też pic go rano przed posiłkiem. Taka herbatka cudownie oczyszcza organizm z toksyn!

A jakie są wasze przepisy na niestrawność, bóle brzucha? 
Podzielicie się nimi ze mną? :)



Komentarze

  1. Ten blog jest dla mnie dużą inspiracją. Lubię przeglądać takie stronki w wolnej chwili. Będę na pewno częściej tutaj zaglądać.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz