Peeling ziołowy sposobem na pryszcze?

Peeling ziołowy to jeden z całkiem niezłych sposobów na pryszcze. Wiedzieliście? Ja też nie wiedziałam, aż do dziś! :)
Wczoraj moja koleżanka poprosiła mnie o jakieś rady na trądzik dla swojej córki. Dawno już nie miałam trądziku, więc trochę mnie zażyła. Jedyną rzeczą jaka mi przyszła do głowy to maść cynkowa i kąpiele parowe z rumianku. Jednak ja z tych dociekliwych, więc zaczęłam szukać informacji na temat trądziku. 


Trądzik pospolity 


Trądzik charakteryzuje się ropnymi stanami, które tworzą się wokół zaskórnika czyli czopu łojowego. Ropne przetoki, które powstają, a w lżejszych stanach - krosty są niezwykle irytujące i spędzają sen z powiek niejednemu nastolatkowi.

Powstawaniu trądziku sprzyjają - brak słońca, brak świeżego powietrza, zaburzenia hormonalne, zaburzenia układu pokarmowego, nadmierne spożycie cukru, mleka, palenie papierosów, picie alkoholu. 
W leczeniu trądziku warto się wspomagać dietą - należy ograniczyć białko, cukier, mleko, a włączyć do diety dużo warzyw i owoców. Zaleca się także wyeliminowane z diety na jakiś czas (2-3 tygodnie) produktów zawierających gluten.

Peeling ziołowy na trądzik




Sposób pierwszy

Na małej patelni upraż 2 łyżki otrąb. Zmocz otręby w ciepłej wodzie i myj twarz otrębami delikatnie masując skórę twarzy okrężnymi ruchami. Zaparz szklankę rumianku. Przemyj twarz letnim naparem rumiankowym. Powtarzaj zabieg codziennie rano.


Sposób drugi

Jeśli na skórze pojawią się już ropne krostki nie należy ich wyciskać. Najlepiej masować skórę miękka szczoteczką, a następnie myć twarz letnią wodą z dodatkiem mydła siarkowego. Siarka ma zbawienny wpływ na skórę, polecana jest nawet w leczeniu łuszczycy więc i z trądzikiem sobie poradzi.



Sposób trzeci

Sproszkowane nasiona kozieradki zalewamy taką ilością wrzątku, by powstała papka. papkę nakładamy na twarz na 15-20 minut. Po tym czasie zmywamy ze skóry kozieradkowy peeling enzymatyczny. Obmywamy twarz, najlepiej sprawdzi się tutaj napar z tataraku, ale jeśli nie mamy tataraku, zwykła woda też wystarczy.

Trądzik - kosmetyki - jaki peeling?


Przy trądziku należy bardzo uważać na to jakie stosujemy kosmetyki. Pamiętam jak ja miałam trądzik, co prawda było to już milion lat temu i nie było, aż tak wielkiego wyboru jak dziś, ale nigdy nie zapomnę jak strasznie się z trądzikiem męczyłam. Smarowałam twarz różnymi dziwadłami, kosmetykami aptecznymi i nic. Wtedy nikt mi nie powiedział żeby wyłączyć pewne produkty z diety, nikt nie poradził żeby stosować zioła... ale pewnego razu trafiłam na bardzo fajną dermatolożkę. Miałam już takie kratery na twarzy, że nie było choćby milimetra wolnego miejsca. Myślałam, że jestem skazana na pryszcze do końca życia, a po nich blizny. I co mi powiedziała mądra pani dermatolog? Nie myj twarzy niczym innym jak wodą. Wszystkie syntetyczne kosmetyki tylko pogarszają sprawę. Jeśli woda jest za twarda - zagotuj ją. Świetna rada! Co dermatolog powiedziałby dziś? Nie używaj kosmetyków, które mają choćby jeden sztuczny składnik! Dlatego radze postawić na zioła. Jeśli nie chce wam się robić ziołowych peelingów - można kupić gotowe, ale na pewno nie gruboziarniste i nie z chemicznym składem. takimi peelingami tylko pogorszycie swoją sytuację. Do cery trądzikowej polecam peelingi enzymatyczne z naturalnym składem.

Polecam peeling enzymatyczny. Peeling wzbogacony kolagenem, nadaje skórze miękkości, rozjaśnia ją i przywraca równomierny koloryt. Wyciąg z czerwonej makroalgi Kappaphycus alvarezii i bogata w minerały woda morska nawilżają. Specjalna kompozycja probiotyczna pomaga odbudować prawidłową równowagę ekosystemu skóry, dzięki czemu odzyskuje swoje naturalne mechanizmy obronne. Działanie enzymu keratolitycznego i drobinek ścierających łączy dwa efekty złuszczania – mechaniczny i enzymatyczny. Już po pierwszym użyciu skóra staje się gładka, rozjaśniona, nawilżona i lekko napięta.
Polecam wypróbować!


Komentarze