Pięć roślin, które pomogą ci rzucić miłosne zaklęcia

Dzisiaj będzie o magii miłości i o roślinach, które tej miłości ponoć pomagają. Wiecie, że niektórzy ludzie do dziś wierzą w miłosne czary? Odczynianie uroków, rzucanie zaklęć...
Ja się w takie rzeczy "bawiłam" w młodości. Wiecie, naoglądałam się filmów z czarownicami i wierzyłam, że sama mogę nić być. 



Kiedy trafiłam w bibliotece na książkę Sekrety szeptuch : ludowe sposoby uzdrawiania. Vadim Tschenze nie mogłam się powstrzymać, żeby do niej nie zajrzeć. Znalazłam kilka ciekawostek na temat roślin i ich magicznych mocy. Za kilka dni Walentynki, blogi aż huczą od postów na ten temat, a u mnie będzie na przekór! Sami sobie wymyślajcie co chcecie kupić czy dać swojej drugiej połówce, ja wam powiem jak w dawnych wierzeniach wykorzystywano rośliny do miłosnych czarów.

Znacie jakieś rośliny, które mają magiczne moce?

Ja znam kilka afrodyzjaków. Jednym z moich ulubionych jest lubczyk. Pisałam o nim całkiem niedawno. Z lubczykiem kojarzy mi się taka śmieszna historia. Zapytała mnie kiedyś koleżanka, co ona może dosypać mężowi do zupy żeby się do niej przymilał, "łasił"... Odpowiedziałam, że chyba najlepszy będzie lubczyk, doda zupie cudownego aromatu. Znajoma zapisała i ucieszona poleciała robić zupę z lubczykiem. Następnego dnia wraca i mówi: "Głupi był pomysł z tym lubczykiem wiesz! Wsypałam mężowi do zupy chyba z pół opakowania lubczyku, chciałam żeby do mnie przyszedł i przeprosił, bo ostatnio zrobił mi przykrość. To miała być zemsta! Miał się do mnie przymilać, a ja go miałam zgasić i co? Ten twój lubczyk sprawił, że zrobił mi awanturę, że go chciałam otruć, a zupy nie ruszył!". No cóż koleżanka chyba wcześniej nigdy nie jadła lubczyku i nie wiedziała, że nie ilością walczy, a aromatem! Zresztą z czarami pewnie jest podobnie jeśli chcemy je wykorzystać do niecnych celów sprzymierzają się przeciwko nam ;)

A teraz już pięć wybranych roślin o magicznych mocach.


Fasola

Przepis na miłosne czary: Kobieta powinna ułożyć siedem ziaren fasoli w kręgu na ziemi. Mężczyzna, który wejdzie do tego kręgu zakocha się w niej. 
Podobno fasola jest także pomocna w kłótniach małżeńskich. Jeśli kobieta będzie nosić przez dwa dni dwa ziarna fasoli zawieszone na jedwabnej nitce kłopoty szybko ustąpią.

Lawenda

Od dawna uznawana jest za bardzo aromatyczną roślinę, która roztacza miłosne czary. Kartka papieru natarta lawendą to świetny materiał na list miłosny. Zapach lawendy przyciąga mężczyzn - takie zdanie o lawendzie krąży od wieków. Lawendowe perfumy w dawnych czasach były często stosowane przez kobiety lekkich obyczajów. Intensywny zapach przyciągał klientów.

Krwawnik

To kolejne zioło, w którego moc wierzą nie tylko szeptunki. Krwawnik od zarania dziejów używany był do miłosnych czarów. Noszenie ze sobą krwawnika powoduje pojawienie się miłości, ale nie tylko! Uważano bowiem, że krwawnik przy sercu przyciąga przyjaźnie i osoby odległe, z którymi pragniemy nawiązać kontakt. 

Krokus wiosenny

To nie zioło, ale jedna z roślin, które oddają magiczne moce już podczas uprawy. Kiedyś uważano, że każda kobieta, która pragnie być pokochana i zaleźć swojego wybranka powinna uprawiać tą roślinę. Już sama uprawa krokusa miała zapewnić miłość. 

Imbir

Znany jest jako korzeń, który daje siłę i ma wzmacniające moce. Imbiru używano nie tylko do odczyniania uroków, ale także w czarach miłosnych. Imbir krzepił, dodawał siły i odwagi.

Ja nie wyobrażam sobie teraz w okresie zimowym herbatki bez imbiru! Lubię też kosmetyki zawierające ekstrakt imbirowy, bo świetnie wzmacniają włosy.

Źródło artykułu: Sekrety szeptuch : ludowe sposoby uzdrawiania. Vadim Tschenze

Komentarze