10 najczęstszych błędów podczas grillowania!

Sezon na grillowanie w pełni. Lubimy sobie posiedzieć leniwie na leżaczku i zajadać się pysznościami z grilla, co? Ehhh, jak mi się marzy już taki odpoczynek! Niestety rzeczywistość jest taka, że siedzę dziś do późna w pracy, a do urlopu został mi jeszcze miesiąc.
Dlatego postanowiłam wam uprzykrzyć to błogie grillowanie i wytknąć co robicie źle! Hehe, żartuję rzecz jasna, ale moje rady mogą ci się przydać. Przeczytaj o tym czego lepiej podczas grillowania nie robić. Być może wszystko robisz dobrze, a może dowiesz się dlaczego twoja karkówka jest niesmaczna ;)

10 najczęstszych błędów podczas grillowania!



1. Wlewasz za dużo podpałki

Ja rozumiem, że jesteś głodny jak wilk, rozumiem, że nie możesz się już doczekać aż mięso czy kiełbasa się upiecze, ale wlewanie nadmiernej ilości podpałki sprawi, że twoje żarcie będzie delikatnie mówiąc niesmaczne. Grill powinien rozpalać się powoli, w tym cały jego urok.

2. Nie regulujesz wysokości rożna

To prawdziwa zgroza! Na wielu grillach już byłam i zauważyłam, że bardzo często grill rozpalony, postawiony i tyle. Przecież na grilla kładziemy różne rzeczy, mięso, kiełbasę, warzywa. Jedne produkty pieką się szybciej inne potrzebują więcej czasu. Uważaj też żeby nie rożno nie stało w ogniu, spalona z wierzchu kiełbasa w środku może być po prostu surowa. No niestety grillowanie to ciężka praca i ktoś powinien cały czas doglądać jedzenia.

3. Nie czyścisz rożna

To już jest niewybaczalne! Co powiedziałaby na to Magda Gessler? Pewnie pizg**nełaby tym grillem o ścianę. To nic, że używasz folii i tacek, grill musi być myty po każdym użyciu!

4. Przypalasz mięso

Mój mąż robi to notorycznie. Na nic się zdaje moje tłumaczenie, że przypalone mięso może i smakuje lepiej, ale jest rakotwórcze. Nie róbcie tego :(
5. Zbyt często obracasz mięso

Czytałam ostatnio wypowiedź jednego z szefów kuchni (nie powiem, że Gordona Ramsey'a bo nie jestem pewna), który twierdził, że nie powinno się zbyt często obracać mięsa na grillu. szczególnie nie lubią tego steki wołowe i karkówka.

6. Kładziesz zmarznięte mięso na grill

To podobno straszny błąd, chociaż przyznam, że nie zdarzyło mi się być świadkiem takiego grillowego faux pas. Tak czy siak, pamiętajmy co mówią mistrzowie kuchni - na grilla kładziemy mięso i warzywa o temperaturze pokojowej.

SPRAWDŹ TO!



7. Nie dajesz mięsu odpocząć

Kolejny błąd, który sprawia, że mięso nie smakuje tak dobrze. Po zdjęciu z grilla mięso powinno odpocząć kilka minut zanim je pokroimy. Tak twierdzą znawcy i ja im wierzę. Lubicie soczyste kawałki, z których wypływa sosik? Ja też! Dlatego po zdjęciu z ognia, kroję karkówkę dopiero gdy chwile odpocznie. Smakuje wtedy wyśmienicie!

8. Pieczesz mięso z warzywami i kiełbasą

Robisz tak? To źle! Juz pomijam to co pisałam w punkcie 2, jeśli mieszasz mięso z warzywami i kiełbasą pozwalasz by mieszały się aromaty i smaki. Jeśli nie robisz szaszłyków nie mieszaj w ten sposób jedzenia, bo tracisz na smaku!

9. Zanadto się spieszysz

Jak pisałam wcześniej grillowanie to cały proces, który musi trwać. Celebruj te chwile, piecz powoli, ale w odpowiednich temperaturach, nie spiesz się, bo stracisz to co w grillu najważniejsze - smak!


10. Kup porządnego grilla!

Ten punkt powinien być pewnie na początku, ale co tam, ostatnie wersy też są ważne! Czasami szkoda nam zapłacić więcej za porządnego grilla i kupujemy jakieś wyprzedażowe shity za 10 złotych. Warto? Czy jedzenie z takich tanich, niestabilnych pseudogrilli daje jakąś przyjemność? Lubisz czuć smak farby na podniebieniu? Lubisz gubić aromat mięsa podczas pieczenia? Sam odpowiedz sobie na to pytanie i wybierz grill najlepszy dla siebie. Ja jednak nie polecam tych tańszych niż 100 zł. 



Komentarze