9 sposobów na zatrzymanie wody w organizmie

Mam ostatnio problem z zatrzymaniem wody w organizmie. Wkurza mnie to, że nie mogę czasami założyć buta, że po całym dniu w pracy mój brzuch wygląda jak balon, chociaż staram się jeść niewielkie porcje i unikam produktów spożywczych, które by mnie wzdymały.

Fot. Photo by Anastasiya Gepp from Pexels


Moje noworoczne postanowienie (pewnie, jak większości kobiet) to zdrowiej się odżywiać, może nawet zrzucić kilka kilo.

Żeby nie było - staram się dobrze odżywiać. Staram się jeść codziennie, warzywa, owoce, unikam cukru (nie słodzę), soli, jem dużo ziół. Jem dużo ryżu, kaszy, staram się gotować na parze, gotowe dania nigdy mi nie smakowały, fast foody - jeśli się zdarzy dwa razy w roku to max (bo tylko na jakichś okazjonalnych wyjściach). Piję wody tyle ile mogę (może nie jest to zalecane 2 litry, ale myślę, że niewiele brakuje). Zrezygnowałam z kolacji. Alkohol tylko okazyjnie. Nie palę.

Co robię nie tak!?

Zadaję sobie to pytanie od jakiegoś czasu, bo szczerze powiem, że mam dość. Pewnie czeka mnie wizyta u lekarza. Pewnie bez tego się nie obejdzie, ale znacie mnie... zanim lekarz, próbuję sama - NATURALNIE! :)

Na początek poczytałam trochę o zatrzymaniu wody w organizmie. Z czego to się bierze? Co to wywołuje?

Zatrzymanie wody w organizmie


Za zatrzymanie wody w organizmie odpowiadają hormony. Hormony współpracując z nerkami wydalają nadmiar wody z organizmu.
Innym powodem zatrzymania wody z organizmie mogą być problemy z ciśnieniem krwi lub zaburzenia w funkcjonowaniu układu limfatycznego. O układzie limfatycznym pisałam TUTAJ.

Także problem nie jest wcale taki oczywisty. Trzebaby to zbadać, dotrzeć do przyczyny, lekarz mnie nie minie :(
Zanim jednak się do niego wybiorę (wiadomo jak działa w Polsce służba zdrowia) postaram się jeść i pić to co może mi pomóc. A więc warzywa, owoce, zioła - moczopędne. Przygotowałam sobie taką listę:

9 sposobów na zatrzymanie wody w organizmie


Z zatrzymaniem wody z organizmie można walczyć zapewne na kilka sposobów. Wizyta u lekarza i dokładna diagnoza zapewne byłaby najlepsza, ale w razie gdyby ktoś był zwolennikiem na początek naturalnych sposobów, to radziłabym zacząć od spożywania produktów, które pomagają nagromadzoną wodę z organizmu usuwać.

Mniszek lekarski - zwiększa aktywność nerek i częstotliwość oddawania moczu

Głóg - reguluje ciśnienie, poprawia funkcjonowanie nerek

Skrzyp polny - działanie moczopędne

Jałowiec - obniża poziom potasu, ma działanie moczopędne

Zielona i czarna herbata - naturale diuretyki

Pietruszka - ma silnie moczopędne właściwości, szczególnie napar z pietruszki

Hibiskus - pomaga nie tylko w funkcjonowaniu nerek, w oczyszczaniu organizmu, ale także w oczyszczaniu go z nadmiaru nagromadzonej wody.

Warzywa: seler, szparagi, cebula, czosnek, papryka

Owoce: arbuz, winogrona, jagody

Dziś polecam też tą książkę:



Komentarze