Moje sposoby na obrzęki nóg

Wiosna w pełni, na dworze jest coraz cieplej. Im cieplej tym lepszy mamy humor, tym chętniej wychodzimy na spacery, zdejmujemy z siebie ciepłe swetry i grube spodnie. 
Jednak ciepła pogoda sprzyja opuchliźnie, szczególnie jeśli mamy pracę stojącą puchną nam nogi. Opuchlina natomiast bardzo związana jest ze słabym krążeniem, obrzękami...

Kilka dni temu odczułam to i to dość dotkliwie na własnej skórze. Po jednym dniu spędzonym na nogach tam strasznie spuchły mi stopy, że nie mogłam zdjąć butów. 
Jeśli wy też czasami macie takie problemy przeczytajcie moje dzisiejsze rady.

Obrzęki - moje sposoby jak się ich pozbyć

obrzęki


Sposobów na obrzęki jest wiele, ja przetestowałam niektóre z nich i te własnie wam polecę. 

1. Zrób sobie sok usuwający obrzęki. Przygotuj:

Zielony sok warzywny likwidujący obrzęki


8 łodyg szparagów
8 liści cykorii
2 łodygi selera naciowego
1 ogórek
2 marchewki

Wszystkie warzywa przepuść przez sokownik. Powstały sok pij codziennie, po jednej szklance.

Czytaj także: Zioła w walce z cellulitem

Różowy sok owocowy likwidujący obrzęki


1/4 arbuza
1/4 melona cantalupe z pestkami
1 cytryna

Owoce obierz ze skóry, wrzuć do sokownika. Powstały sok pij codziennie, po jednej szklance.

2. Zrób sobie kąpiel stóp likwidującą obrzęki


Kąpiel stóp nawet jeśli będzie zwykłym wymoczeniem stóp z chłodnej wodzie, powinna pomóc i ściągnąć opuchliznę. Ja polecam zrobić sobie kąpiel z dodatkiem ziół: lawendy, rumianku, krwawnika, szałwii. Po jednej łyżce (lub po jednej saszetce) zalej wrzątkiem i zaparzaj pod przykryciem około 20 minut. Napar przelewamy do miski, dodajemy 4 litry wody i moczymy nogi około 30 minut. 
Jeśli nie lubisz się bawić w takie napary kup sobie sól do stóp, która załatwi sprawę. Wsypujesz jedną nakrętkę soli do miski z wodą i gotowe.
SÓL Z KOLAGENEM sól do stóp zawiera wszystkie zioła mające wpływ na obrzęki stóp, a dodatkowo w składzie znajduje się octowinian glinu, siarczan magnezu i tlenek glinu. 


3. Pij napar z pietruszki

Posiekaj liście pietruszki i wsyp do szklanki, powinno być 1/4 szklanki. Zalej wodą i przykryj. Odstaw na 20 minut. Tak przygotowany napar pij codziennie. Ten napar ma właściwości moczopędne. Pietruszkowa herbata skutecznie likwiduje obrzęki i usuwa uczucie ciężkich nóg. Taką pietruszkową herbatę możemy pić długotrwale. Jest bezpieczna i skuteczna, mogą ją pić nawet kobiety w ciąży. Ja piłam codziennie pietruszkę przed urodzeniem dziecka. Kiedy byłam w szpitalu ten napar podawały położne każdej ciężarnej, także nie trzeba się obawiać, że pietruszka zaszkodzi komukolwiek. Pij na zdrowie, nawet 2 litry dziennie! :)




A jakie są Wasze sposoby na opuchliznę?

Koniecznie przeczytaj też o obrzęku limfatycznym!

Komentarze

  1. Świetny blog. Bardzo lubię stronki tego typu. Na pewno będę częściej tutaj zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Obrzęki czy opuchnięcia są wynikiem nie prawidłowej pracy któregoś z narządów wewnętrznych. Warto skonsultować to z lekarzem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja opuchliznę łagodzę aloesem, przykładając go w formie opatrunku. Co prawda lepiej działa na otwarte rany, ale w moim przypadku z opuchlizną też sobie radzi.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz