Moje sposoby na przykre zapachy

Czy są jakieś takie zapachy, których nie możesz znieść? Zapach zepsutego jajka, zapach fajek, albo benzyny? Na pewno każdy z was dostaje bólu głowy, gdy poczuje zapach, którego nie toleruje. 

Mam takiego sąsiada, który doprowadza mnie do szału. Kilkanaście razy w ciągu dnia staje pod moim oknem z papierosem i zatruwa mi powietrze. Na nic się zdały moje prośby, tłumaczenia, nic go nie obchodzi, że mam dzieci alergików, którym przeszkadza dym za oknem. Ktoś kto nie pali nie może znieść dymu papierosowego. Ktoś kto pali, nie może zrozumieć, że niepalącemu przeszkadza dym. W życiu staram się działać wedle zasady nie rób drugiemu, co Tobie nie miłe. Szkoda, że mój sąsiad nie rozumie, że jak mi jara pod oknem to dym leci mi do pokoju i mi to ogromnie śmierdzi. Szkoda że nie chce mu się zrobić kilka kroków dalej i jarać w miejscu, w którym nie będzie przeszkadzał nikomu. Przez to jego zachowanie czuje się sterroryzowana we własnym domu, muszę cały czas być czujna i gdy tylko usłyszę zapalniczkę natychmiast zamykać okno.

No dobra, nie będę dalej biadolić. W sumie to nie wasz problem, aczkolwiek... gdyby ktoś miał jakiś pomysł co z takim delikwentem zrobić będę bardzo wdzięczna ;)

A tymczasem specjalnie dla was dzisiaj moje sposoby na przykre zapachy, nie na wszystkie rzecz jasna - tylko na te które są upierdliwe szczególnie dla mnie, może znajdziesz wśród nich sposób na brzydki zapach, który drażni Ciebie! :)

SPOSOBY NA BRZYDKIE ZAPACHY

Moje sposoby na przykre zapachy


NIEMIŁA WOŃ WYDOBYWAJĄCA SIĘ Z ODKURZACZA

Skrop filtr w odkurzaczu lub worek na kurz ulubionym olejkiem aromatycznym.

NIEPRZYJEMNA WOŃ Z KOCIEJ KUWETY

Umieść w kuwecie 2-3 połówki cytryny. Woń zniknie.

WOŃ FARBY LUB LAKIERU

Postaw w pokoju naczynie z ciepłą wodą i zanurz w niej wiązkę świeżego siana (kupisz je w sklepach z artykułami dla zwierząt). Możesz też wnieść do pomieszczenia patelnię z mocno podgrzanymi jagodami jałowca.
Dodaj do farby przed malowaniem 1 fiolkę esencji waniliowej (takiej do ciasta). W świeżo pomalowanym mieszkaniu roztoczy się miły waniliowy zapach.

WOŃ NAFTALINY W SZAFIE

Przetrzyj ścianki szafy gąbką zmoczoną w roztworze denaturatu i soku z cytryny (1:1). Wcześniej wyjmij z szafy wszystkie ubrania, a po czyszczeniu dokładnie wywietrz mebel.

WOŃ NIKOTYNY NA OBICIACH MEBLI

Posyp obicia sodą oczyszczoną, pozostaw na kilka godzin. Usuń sodę odkurzaczem.

ZAPACH STĘCHLIZNY W DOMU

Wlej do miski 1 litr wody i esencję waniliową do ciasta. Pozostaw w pomieszczeniu na kilka godzin.
Zatęchły zapach w lodówce zlikwidujesz poprzez wstawienie do niej szklanki z rozpuszczoną w wodzie sodą oczyszczoną (2 łyżeczki).

SPOSOBY NA ŁADNY ZAPACH

https://niezleziolkoo.blogspot.com/2019/04/moje-sposoby-na-przykre-zapachy.html


MIKSTURA DO AROMATYZOWANIA POWIETRZA

Przygotuj świeże kwiaty lawendy, lilii, goździków, rezedy, szałwii, mięty, rozmarynu, tymianku, macierzanki. Do porcelanowego lub fajansowego naczynia wsyp na dno trochę soli. Ułóż na niej warstwę kwiatów i liści, przesyp solą, na niej połóż kolejną warstwę roślin. Wypełnij całe naczynie pachnącymi roślinami i szczelnie zamknij. Odstaw na ciepły parapet i od czasu do czasu potrząsaj naczyniem. Gdy będziesz chciała wypełnić miłym aromatem mieszkanie, uchyl na pewien czas pokrywkę.

PACHNĄCY KOMINEK

Wrzuć do rozpalonego kominka kilka skórek pomarańczy i cytryn. W powietrzu roztoczy się miły, cytrusowy zapach.

PACHNĄCY PROSZEK DO POSYPYWANIA BIELIZNY

Dobrze wysuszony korzeń fiołkowy (kłącze irysa floretyńskiego – Iris pallida) zmiel na proszek, przesiej przez sito, aby nie było grudek. Posyp proszkiem bieliznę. Nabierze delikatnego, fiołkowego zapachu.

Jak wam się podobają moje sposoby na przykre zapachy? :)

Komentarze