5 ziół, które pomogą ci przetrwać zimę

Miało mnie tu nie być już w tym roku, ale okazuje się, że niespodziewanie rodzina uraczyła mnie godzinką czasu dla siebie, więc postanowiłam spędzić go na blogu! :)
Tak wiem, pomyślicie pewnie - Wariatka! Zamiast zrobić sobie gorącą kąpiel... Oj tam, oj tam gorącą kąpiel można wziąć w każdej chwili, a czas tylko dla siebie trafia się naprawdę rzadko! Doskonale o tym wie każda matka ;)

No dobra, ale nie traćmy czasu. Przyszłam tutaj dzisiaj w konkretnym celu. Po pierwsze stęskniłam się za blogiem, naprawdę bardzo mi brakuje tego czasu spędzonego przy laptopie i filiżance gorącej herbatki. Po drugie - dostałam ostatnio kilka maili i komentarzy z pytaniem o to jak radzę sobie z odpornością zimą, jak wspomagać się naturalnymi sposobami. Nie ukrywam, że dużo pomagają mi zioła. Zaczynam dzień od wypicia ciepłej wody z cytryną, miodem i imbirem. Do każdego niemal posiłku dodaję pikantne przyprawy takie jak chilli, czosnek, pikantna papryka. Podczas dnia pijam herbatki ziołowe, uwielbiam melisę, miętę, rumianek. Wieczorem natomiast gdy tylko poczuję, że bierze mnie przeziębienie moczę nogi w gorącej wodzie z solą i zakładam ciepłe skarpety do snu. To cały sekret moje odporności. Nie bez znaczenia jest też codzienna dieta. Warto zdrowo się odżywiać i dbać o jelita, bo zdrowe jelita to dobra odporność. Przygotowałam dziś dla was opis pięciu ziół (roślin), które pomogą na codzień wspierać odporność. Na pewno wszystkie je znacie, ale pewnie nie wiecie, że stosowane codziennie zbudują mur, którego żadna bakteria ani wirus nie będzie w stanie przekroczyć.

5 ziół, które pomogą ci przetrwać zimę




Używane od czasów starożytnych jako przyprawa, nadające włoskim potrawom doskonały smak, ma właściwości przeciwutleniające. Można go dodawać do potraw - świeże listki dodają nie tylko apetycznego wyglądu, ale także cudownego aromatu. Oregano w stanie suszonym można zaparzać na ból gardła. Olejek eteryczny z oregano pomaga zadbać o jelita i ogólną odporność organizmu, pomaga w oczyszczeniu organizmu ze złogów i toksyn. Jeśli przyjmujesz olej oregano w postaci kapsułek lub tabletek, pamiętaj o przyjmowaniu go z jedzeniem.

Kardamon

Często stosowany w kuchni indyjskiej i azjatyckiej ze względu na pieprzny, prawie cytrusowy smak, kardamon zawiera niezbędne minerały i związki przeciwutleniające. Pół łyżeczki kardamonu zaparzonego w pół szklanki wody przynosi ulgę na ból gardła. Kardamon można do potraw w postaci proszku, idealnie nadaje się też do różnego rodzaju deserów, ciast, a nawet kawy. Ma właściwości rozgrzewające, więc jest idealny w miesiącach zimowych.

Cynamon

Używany od wieków w celu poprawy smaku i aromatu potraw. W chińskich praktykach zdrowotnych jest często używany do budowania silnej Qi. Na zachodzie wierzy się, że cynamon ma w składzie aldehyd cynamonowy, który ma właściwości przeciwutleniające.  Cynamonu możesz używać do dań słodkich, słonych, do napojów gorących i zimnych. 

Czosnek

W medycynie chińskiej czosnek uznawany jest jako rozgrzewający, wzmacniający, naturalny środek przeciw każdej chorobie. Nadaje potrawom silny smak w kuchniach na całym świecie.  Możesz go jeść w formie pieczonej, smażonej lub gotowanej. Możesz również stosować czosnek w postaci przyprawy (czosnek suszony, chociaż wiadomo, że najlepszy będzie naturalnie siekany, wyciskany przez praskę lub tarty na tarce).


Imbir

Korzeń imbiru jest stosowany w wielu tradycyjnych chińskich recepturach leczniczych ze względu na jego „rozgrzewające” właściwości i zdolność do wzmocnienia organizmu. Zachodnia medycyna odkryła, że korzeń imbiru wspiera organizm i działa jako "zmiatacz" wolnych rodników. Pijcie codziennie filiżankę imbirowej herbaty, dodawajcie imbir do swoich ulubionych potraw wzmacniajcie odporność z imbirem!


Komentarze