• 10 powodów dla których powinieneś jeść Quinoa + przepis

    Jedliście kiedyś quinoa? Jeśli nie to musicie spróbować! Jest bardzo zdrowa i pyszna. Ja, korzystając z okazji, że pojawiła się niespodziewanie w Biedronce, zupełnie niespodziewanie ją kupiłam i uraczyłam nia rodzinę. Kolacja była bardzo sycaca, niskokaloryczna i pyszna! Polecam wszystkim spróbowanie! na końcu podam wam przepis, a teraz, by was zachęcić do jedzenia lub choćby spróbowania quinoa podam wam 10 powodów dla których warto czasem się na nią skusić.

    Quinoa czyli komosa ryżowa znana jest już od czasów Inków i Azteków. Chociaż wciąż mało popularna, coraz częściej można ją kupić w zwykłych sklepach, a nie tylko w sklepach z żywnością naturalną. I co ważne, nie kosztuje już niewiadomo ile, więc każdy może sobie na nią od czasu do czasu pozwolić. Jedzcie ja kochani, bo warto!

    Oto 10 powodów dla których warto jeść quinoa



    1. Quinoa zawiera wszystkie aminokwasy egzogenne, a więc takie jakie są potrzebne naszemu organizmowi, a których nie potrafi sam wyprodukować. 

    2. Quinoa ma bardzo niski indeks glikemiczny więc można ją spokojnie jeść nawet będąc na diecie.

    3. Quinoa jest cennym źródłem białka i błonnika.

    4. Quinoa zawiera mnóstwo wapnia, magnezu, miedzi, żelaza i fosforu.

    5. Quinoa bardzo dobrze uzupełnia braki witaminowe i kwas foliowy w organizmie.

    6. Quinoa polecane jest osobom z niedoborem witaminy B1 i B2, bo występują one w dużych ilościach i są łatwo przyswajalne przez nasz organizm w tej formie.

    7. Quinoa zawiera kwasy omega-3, a te z kolei zabijają wolne rodniki odpowiedzialne za szybsze starzenie się organizmu.

    8. Quinoa jest idealna na zaparcia.

    9. Quinoa zalecana jest w diecie sportowców, w diecie kobiet w ciąży i karmiących piersią oraz osób po chemioterapii.

    10. Jeśli jesteś kobieta i masz problem z zajściem w ciążę, jedz quinoa! Badania potwierdzają, że jest bardzo pomocna w tym temacie :)

    A jak jeść quinoa?


    Zanim ja ugotujemy najlepiej opłukać ją pod bieżącą wodą. W ten sposób usuwamy goryczkę. Następnie wrzucamy do garnka jedną cześć komosy ryżowej i 2 części wody. Gotujemy na wolnym ogniu około 20 minut do całkowitego wchłonięcia wody, a potem to już wystarczy uruchomić wyobraźnię! Można ją jeść jako dodatek do obiadu, można ją jeść z warzywami, smakuje na słono i na słodko... moja dzisiaj wyglądała tak:


    Przepis na sałatkę z quinoa:

    szklanka quinoa
    pół puszki kukurydzy
    1 pomidor malinowy
    pół żółtej papryki
    pół opakowania sera feta
    5 plastrów szynki gotowanej
    sos francuski

    Wszystkie składniki wymieszałam razem i.... sałatka zniknęła w ciągu 15 minut! :)
    Tą sałatkę wymyśliłam na tak zwanym biegu, zachęcam do kompozycji własnych, komosa ryżowa naprawdę idealnie się komponuje z wszystkimi warzywami, a także owocami.

    SMACZNEGO! :)


0 komentarze:

Prześlij komentarz