Moje sposoby na meszki i komary




Hej!

Dziś będzie o latających, wkurzających upierdliwościach. Dokuczają wam komary, meszki?

Moja mama zawsze powtarzała, że mam słodką krew i komary zawsze będą mnie lubić :)

Może tak, może nie... nie wiem jak to jest z tymi komarami, chyba trzeba by ich zapytać czy faktycznie lubią moją krew ;)

Dziś podam wam moje sprawdzone sposoby i na komary i na meszki. 

Wiecie co lubią meszki?

Ciepło, owoce i wszystko co słodkie.

A co przyciąga komary?

Kwiatowe i owocowe zapachy, pot człowieka.

Meszki odstraszają olejki: lawendowy, goździkowy, miętowy.
Natomiast komary nie znoszą olejków: cytrynowego, miętowego, eukaliptusowego, bazyliowego, goździkowego.

Moje sposoby na meszki i komary?



1. Kolor ubrania 

Możecie się śmiać, ale jasne kolory odstraszają owady, natomiast ciemne przyciągają. I to działa nie tylko na meszki i komary, ale na wszystkie latające owady tj. osy,. pszczoły, muszki.

2. Witamina B

Regularne łykanie witaminy B odstrasza meszki, na komary w sumie też to działa, warto więc uzupełniać jej braki. Witamina B przyda się nie tylko w celu odstraszenia latających upierdliwców, dobrze wpłynie też na nasze włosy, paznokcie i skórę.

3. Czosnek

Komary i meszki jak wampiry nie znoszą tego zapachu. Jeśli zatem wybierasz się na spacer, na grzyby albo na grilla zjedz czosnek. Mi ostatnio też bardzo pomaga żel z olejkiem miętowym. Kupiłam go sobie kiedyś na ciężkie nogi i kruche naczynka, ale zauważyłam, że jesli się nim wysmaruję przed wyjściem na imprezę pod chmurką, to faktycznie nie atakują mnie żadne meszki ani komary :)

4. Anginek

Pamiętacie jak pisałam wam kiedyś o anginku? Ma bardzo intensywny zapach. Jeśli macie tą roślinkę w domu to też możecie jej użyć jako odstraszacz na komary i meszki. Wystarczy zerwać listek i ponacierać nim skórę na nadgarstkach, szyi, kostkach u nóg..

5. Spray domowy

Można kupić gotowy, ale można też samemu zrobić. Wystarczy wymieszać alkohol (może być zwykła wódka) z olejkiem zapachowym. Proporcje? Wszystko zależy od ciebie, ale im mocniejszy tym lepszy. 

Olejki, które odstraszają komary i meszki?

migdałowy
miętowy
cytrynowy
cynamonowy
waniliowy
eukaliptusowy
sosnowy
kokosowy

Pamiętaj tylko by zrobić próbę uczuleniową zanim spryskasz nim ciało.



Komentarze

  1. Można spróbować, ale z doświadczenia wiem, że zawsze znajdzie się jeden odważny, który podleci i ugryzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatne porady :) Dzięki wielkie ;) Z całą pewnością mi się przydadzą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo przydatny artykuł :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz