Trzy ziołowe mieszanki, które przydadzą ci się na święta

Święta już tuż tuż. Was też pochłonęły porządki, zakupy i świąteczne przygotowania? U mnie totalne szaleństwo! W tym roku oszalałam na punkcie świątecznych ozdób. Mój mąż już powoli załamuje ręce, bo kolorowe światełka, bombeczki, pierniczki, wiszą już niemal wszędzie. Ostatnio zapytał czy toaletę też zamierzam udekorować. Hmmmm, no w sumie... wcale nie jest to taki głupi pomysł, biorąc pod uwagę zapachy... ;)

Moim ostatnim dekoratorskim trendem są jutowe sznureczki, a na nich przywiązane suszone pomarańcze, gwiazdki anyżu i kory cynamonu. Pachnie to cudownie, wygląda obłędnie, naturalnie... Jeśli nie jest chyba za późno na takie ozdoby, więc zachęcam do zrobienia.

Nie będę oszukiwać, że mam czas, bo nie mam, a tego posta piszę w przerwie miedzy sprzątaniem a gotowaniem. Chciałam wam jednak zaproponować i podsunąć fajne trzy przepisy na mieszanki ziołowe przydatne na święta.

Trzy ziołowe mieszanki, które przydadzą ci się na święta


Mieszanka piernikowa


2 łyżki mielonego imbiru
3 łyżki mielonego cynamonu
1 łyżeczka mielonego ziela angielskiego
½ łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
Pół łyżeczki mielonego kardamonu
1 łyżeczka mielonych goździków

Ta mieszanka jest idealna do korzennych ciast i ciasteczek, pierników i pierniczków. Zrób ją w słoiczku, a postoi nawet do następnych świąt.


Mieszanka do mięsa wieprzowego


2 łyżeczki soli
2 łyżeczki czosnku w proszku
2 łyżeczki papryki
½ łyżeczki czarnego pieprzu
½ łyżeczki mielonego cynamonu

Wymieszaj dokładnie wszystkie składniki i przechowuj w suchym pojemniczku szczelnie zamkniętym. Ta mieszanka idealnie sprawdzi się do mięsa wieprzowego. Lepsza niż te gotowe kupione mieszanki, bo bez glutaminianu sodu i bez konserwantów.

Przyprawa włoska


1 łyżka suszonego rozmarynu
1 łyżka suszonej bazylii
2 łyżki suszonego oregano
2 łyżki suszonego tymianku
1 łyżka suszonego majeranku

Ta włoska mieszanka idealna jest do mięsa drobiowego, do kaczki, gęsi, kurczaka. Jeśli masz zamiar robić sałatkę ze smażonym kurczakiem, albo kurczaka pieczonego - w ziołach nie znajdziesz lepszej mieszanki przyprawowej!

Kochani to już chyba mój ostatni post w tym roku. Życzę wszystkich Wesołych Świąt, dużo zdrowia i optymizmu w nadchodzącym Nowym Roku.


Komentarze