• 4 prawdy o fitosterolach, o których nie miałaś pojęcia!

    Dziś będzie o fitosterolach ❤

    Wiecie co to takiego?



    Fitosterole to  roślinne sterole i stanole występujące w naturalnej formie w ziarnach soi, łuskach ryżu i zarodkach pszennych.


    Fitosterole to substancje roślinne o budowie bardzo zbliżonej do ludzkiego cholesterolu. Regularnie przyjmowane z dietą pomagają skutecznie obniżyć poziom cholesterolu, zmniejszają ryzyko miażdżycy i zawału, a nawet mogą chronić przed niektórymi nowotworami. 
    [Źródło: http://www.poradnikzdrowie.pl]


    Fitosterole mają bardzo duże znaczenie dla naszego organizmu - hamują wchłanianie cholesterolu z pokarmu.

    Czy wiesz, że te niezwykłe substancje są już dostępne w margarynach, mleku, serach, napojach jogurtowych? Można nawet je kupić jako suplement diety w kapsułach! Chociaż ja przyznam, że wolę przyjmować je w bardziej naturalnych formach. Jeśli mam wybór wypić herbatkę ziołową albo łyknąć kapsułkę to wiadomo, że wybiorę tą pierwszą opcję.

    Oto 4 prawdy o fitosterolach, o których nie miałaś pojęcia

    Znalezione obrazy dla zapytania veins

    1. Wysoki cholesterol odbiera życie prawie 100 Polakom dziennie! Codzienne przyjmowanie fitosteroli może obniżyć poziom cholesterolu nawet o 10 %, a co za tym idzie zmniejszyć ryzyko chorób serca.

    2. Budowa chemiczna fitosteroli jest niemal identyczna jak cholesterolu. W jelitach fitosterole łączą się z cząsteczkami, które transportują cholesterol. W ten sposób cholesterol zostaje usunięty z organizmu. Podobnie działa błonnik, przywiązuje się do cząstek cholesterolu i BLOKUJE ich przejście do krwiobiegu.

    3. Fitosterole zapobiegają zachorowaniu na raka jelita i jest to udowodnione naukowo.

    4. Największą zawartość fitosteroli mają takie oto warzywa i owoce:

    ZAWARTOŚĆ FITOSTEROLI (MG/100G CZĘŚCI JADALNEJ)

    Brokuły- 39
    Brukselka- 43
    Marchew-16
    Kalafior- 40
    Cebula- 8
    Czarne oliwki- 50
    Pomidory- 5


    Jabłka- 13
    Banany- 14
    Kiwi- 9
    Pomarańcze- 24
    Brzoskwinie- 15
    Gruszki- 12
    Grejpfruty- 22

    Teraz wiesz już na co zwracać uwagę w swojej diecie, jakie warzywa i owoce powinny się znaleźć codziennie na twoim talerzu. Jednak nie tylko w warzywach i owocach znajdziemy fitosterole. 

    Coraz więcej na rynku produktów, które obniżają cholesterol własnie dzięki zawartości fitosteroli. Ja znam dwa, które przyznam, że czasami kupuję, ale bez przesady ;)

    Benecol i Flora Proactiv - nie zaszkodzi raz na jakiś czas kupić, aczkolwiek zachęcam do dbania o serce i cholesterol naturalnie! :)

    Aa, byłabym zapomniała, jeśli pijecie błonnik witalny (pisałam o nim niedawno, dla przypomnienia link TUTAJ)- to też możecie być spokojni o swoje serce, bo błonnik też obniża poziom cholesterolu i usuwa toksyny z organizmu, a przy tym dba o nasza figurę :) 

    To takie dwa w jednym, moje ulubione dwa w jednym ;)

    Jak chcecie poczytać więcej na temat wpływu błonnika na cholesterol i serce zachęcam do przeczytania całego artykułu TUTAJ.

    A ja na koniec powiem wam jeszcze gdzie szukać fitosteroli. Oprócz jedzenia do każdego posiłku warzyw, które wymieniłam wyżej warto do diety włączyć również: kiełki pszenicy, soję, olej ryżowy, sezamowy, kukurydziany, olej canola, orzechy ziemne, otręby pszenne, migdały, pieczywo żytnie, oliwę z oliwek. 




    A ty jesz codziennie fitosterole?

    Jak dbasz o swoje serce?


2 komentarze:

  1. iwaskievic pisze...

    Bardzo cenne info, dzięki wielkie ;)

  2. Agnieszka pisze...

    Hm, nigdy nie słyszałam o nich i o ich właściwościach. O dziś zaczynam jeść więcej kiełek pszenicy i migdałów, bo bardzo je lubię ;)

Prześlij komentarz