3 problemy, które rozwiązuje CHMIEL (i wcale nie chodzi o piwo!)

Chmiel kojarzy się większości z piwem, prawda? :)

Jednak chmiel ma jeszcze inne zastosowania :)

Wczoraj byłam na działce u koleżanki. Leżałyśmy leniwie na leżakach i zastanawiałyśmy się ile jeszcze tego lata zostało. To już chyba ostatnie podrygi, słońce coraz mniej świeci, a nawet jeśli świecie, nie jest już tak gorąco jak jeszcze kilka tygodni temu. Cóż..

Jesień za pasem :(

Na płocie u sąsiadki zauważyłam z daleka jakąś cudnie wyglądającą roślinę. Jasnozielone szyszki, ciemne listki.. gdy podeszłam bliżej nie mogłam w to uwierzyć, że tooooo CHMIEL!



- Po co jej chmiel?! - powiedziałam głośno do koleżanki - piwo będzie z tego robiła czy co? Haha!

Wtem zza krzaka wyłonił się wielki słomiany kapelusz i pyzata buzia starszej pani, która z uroczym uśmiechem powiedziała:

- A co to, że chmiel to znaczy, że się tylko do piwa nadaje?! Herbatę z tego robię, bo mam problemy ze snem moje dziecko!



Głupio mi się zrobiło, że ja o tym nie wiedziałam!!!

Po powrocie do domu niemal od razu zaczęłam poszukiwania informacji na temat chmielu. I oto co znalazłam:

Herbatka chmielowa na bezsenność i nerwice


Łyżeczka chmielu i waleriany (kozłek lekarski) zalać szklanką wrzątku. Parzyć pod przykryciem ok. 10 minut. Pić ciepły napar przed snem.

Napar z chmielu na brak apetytu


Łyżkę stołową chmielu i łyżeczkę do herbaty piołunu zaparzyć szklanką wrzątku. Parzyć pod przykryciem około 10 minut, pić szklankę przed jedzeniem.

Chmiel na przekwitanie! :)


100 g szyszek chmielu
100 g liści pokrzywy
100 g ziela serdecznika
100 g ziela przywrotnika
50 g liści melisy
50 g korzenia lukrecji
50 g korzenia mniszka
50 g liści mięty
20 g kwiatów bławatka

Wszystkie zioła wymieszać, wsypać do słoika. Pić jedną łyżeczkę naparu przed snem. A jak zaparzać? Standardowo zalać jedną łyżeczkę wrzącą wodą, przykryć talerzykiem szklankę i odczekać około 30 minut.


A Wy piliście kiedyś herbatkę z chmielu? :)





Komentarze

Prześlij komentarz