Sposoby na jesienną handrę (dla dużych i małych)

Witaj jesień!
U mnie dziś cudownie, kolorowo, słonecznie!
Taką jesień lubię, ciepłą, pogodną.

Pisałam wam ostatnio o tym jak można fajnie spędzić czas w domowym zaciszu, a przy okazji zabawić się. Odsyłam do poprzedniego artykułu, jeśli ktoś przegapił. Dziś natomiast chciałam wam podpowiedzieć jak sobie poradzić z jesienną handrą. Dziś u mnie słonecznie, więc i humor jest, ale jesień nie zawsze tak wygląda. czasami jest szaro, buro i ponuro. Poznajcie moje sposoby na jesienną handre dla dużych i małych.

Sposoby na jesienną handrę dla dużych




Zacznijmy od moich sposobów dla dużych czyt. dorosłych, którzy w ostatnim czasie pewnie zmęczeni są trudami dnia powszedniego. Możecie sobie w łatwy sposób poprawić humor! Ziółko zna przynajmniej 3 takie sposoby i podpowiada!

1. Herbatka ziołowa na poprawę humoru


Moim zdaniem nie ma to jak ziołowa herbatka na smutki. Oto przepis na prostą mieszankę:

35 g ziela melisy;
30 g ziela pokrzywy;
po 25 g liści poziomki i mięty;
po 15 g ziela krwawnika i kwiatu nagietka;
50 g liści jeżyny

Wszystkie składniki wymieszaj dokładnie w dużym pojemniku. Jedną łyżeczkę mieszanki zalej wrzątkiem i zaparzaj pod przykryciem ok. 10 minut. Taką mieszankę trzymaj zawsze pod ręką i delektuj się smakiem zawsze, gdy dopada cię handra! Efekt gwarantowany!

2. Zrób jesienne brownie


Brownie to jedno z moich ulubionych ciast, a jeśli do tego jest warzywne i na słodko, to już w ogóle niebo w gębie! Podam wam przepis na proste brownie z batatów, ale możecie równie dobrze zrobić z dyni, cukinii...

Przepis na brownie z batatów

1/2 szkl. puree z batatów
1/3 szkl. kakao
100 g. gorzka czekolada
1 łyżeczka kawy mielonej lub łyżka esencji kawowej
1/4 łyżeczki chili (opcjonalnie)
1/2 szkl. cukier brązowy
1/3 szkl. oleju
1 i 1/3 szkl.  mąki
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej

Suche składniki mieszamy razem. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i dodajemy do suchych składników razem z pozostałymi mokrymi składnikami z listy. Ciasto musi mieć gładką konsystencję. Wylewamy masę do blaszki i pieczemy ok 20 minut do suchego patyczka.

Nie lubisz brownie?
Nie ma problemu - w takim razie zrób inne ciasto, takie które lubisz i którego zjedzenie sprawi ci przyjemność. 

3. Obejrzyj ulubiony film

Może wydawać ci się, że to dziwne, że zapraszam do telewizora, albo komputera. Sama nie spędzam przed komputerem tak dużo czasu (tyle tylko co w pracy), ale uważam, że gdy mamy handrę jesteśmy usprawiedliwieni! Jeśli jest ci smutno, jeśli jest ci źle, włącz sobie swój ulubiony film, zrób dobrą herbatkę i zapomnij o smutkach przynajmniej przez chwilę. Możesz też obejrzeć film z dziećmi...

No właśnie, a co dzieciaki mogą, gdy dopadnie ich handra!?

Sposoby na jesienną handrę dla małych




1. Herbatka napawająca optymizmem


Dla dzieci też coś mam, a jakże! Dzieci też lubią herbatki, nieprawdaż? No, moje lubią :)
Dlatego, gdy dopada ich handra zrobię im taką cudowną mieszankę:

30 g melisy
10 g liści poziomki

1 łyżeczkę mieszanki zalewamy wrzątkiem i parzymy pod przykryciem ok. 10 minut. Twoje dzieciaki polubią tą herbatkę, zobaczysz! Jeśli lubią słodkie napoje można dosłodzić miodem.

2. Bitwa na poduszki


Nam zawsze pomaga! Moja córa ostatnio jest straszną buntowniczką. Wszystko ją wkurza, często się denerwuje i generalnie jak to mówi moja mama "bez bata nie podchodź". Dlatego gdy dopada ją zły humor, albo gdy zaczyna się awanturować, wkurzać... biorę poduszkę i urządzamy sobie bitwę. Gdy dziecko się zmęczy na pewno padnie jak mucha i to z uśmiechem na ustach. 
Pamiętaj tylko, by wcześniej określić zasady gry, żebyś przypadkiem nie podeszła i znienacka nie okładała twojej pociechy poduszkami, bo to się może jednak inaczej skończyć, hehe!

3. Pokoloruj ze mną


Tak zawsze mówi do mnie moja młodsza córka, gdy chce żebym się z nią pobawiła. Ja to lubię. Kolorowanki to świetny sposób na odreagowanie nie tylko dla rodzica, ale także dla dziecka. Przyznam się, że mam nawet w domu takie kolorowanki dla dorosłych, świetnie się sprawdzają na jesienne wieczory. Ty też możesz kupić swojemu dziecku kolorowanki (naprawdę bez względu na wiek warto sobie czasem usiąść i pokolorować obrazek, nie ma wstydu, że nastolatek czy gimnazjalista, to działa na każdego!). Tutaj:  znajdziesz KOLOROWANKI DO DRUKU oraz Dinosaurs coloring pages.

A Ty jakie masz sposoby na jesienną handrę?

Komentarze