Zioła odstraszające komary i kleszcze

Źródło


Komary i kleszcze uroki lata! Mimo tego kocham tę porę roku, bo latem mam niesamowitą energię. Nawet te komary mnie nie ruszają, trudno niech sobie żrą tą moją krew! Gorzej z kleszczami. Mam co prawda różnego rodzaju odstraszacze i środki na komary i kleszcze, ale wiem, że są takie osoby, które nie mogą ich używać. Wtedy na ratunek przychodzą zioła i rośliny lecznicze. W dzisiejszym artykule zebrałam wam w jednym miejscu najskuteczniejsze zioła na komary i kleszcze. Teraz będziecie je mieć w jednym miejscu. Jeśli macie działeczkę lub ogród warto pomyśleć o zagospodarowaniu ich blisko wejścia do domu lub pod oknami. 


Zioła odstraszające komary


Lawenda: Komary nie są zbyt zainteresowane zapachem lawendy, dlatego uprawa lawendy w pobliżu miejsca, w którym przebywasz najczęściej latem, może pomóc w odstraszeniu tych owadów.

Bazylia: Zapach bazylii odstrasza komary. Możesz rozważyć posadzenie kilku roślin wokół swojego ogrodu lub na patio.

Mięta: Komary nie lubią zapachu mięty. Posadzenie mięty w doniczkach lub używanie olejku z mięty jako naturalnego sprayu może pomóc w odstraszaniu tych owadów.

DOMOWE SPOSOBY NA KLESZCZE

Rumianek: Rumianek ma naturalne właściwości odstraszające komary kleszcze. Możesz rozważyć stosowanie olejku rumiankowego na skórze lub używanie rumianku w formie sprayu.

Eukaliptus: Olejek eukaliptusowy ma silne działanie odstraszające na komary. Dodaj kilka kropel olejku eukaliptusowego do wody, i spryskaj go wokół siebie, lub nalej wodę z olejkiem do szklanki i postaw na stole obok miejsca, w którym odpoczywasz.

Geranium: Roślina geranium, zwłaszcza odmiany cytrynowej, ma zapach, który odstrasza komary. Możesz rozważyć posadzenie geranium w swoim ogrodzie lub na balkonie.


Zioła odstraszające kleszcze


Rozmaryn: Kleszcze nie lubią zapachu rozmarynu, dlatego uprawa tej rośliny wokół swojego ogrodu lub patio może pomóc w odstraszaniu tych pasożytów.

Czosnek: Czosnek ma silne właściwości odstraszające kleszcze. Możesz posadzić go w swoim ogrodzie lub rozważyć stosowanie czosnku w sprayu. Możesz również dodać czosnek do jedzenia ponieważ wydzielane przez skórę zapachy czosnku mogą odstraszać kleszcze.

Pyrethrum: Pyretrum, zwane również chryzantemą pospolitą, jest rośliną, której naturalne związki mogą działać jako insektycydy i odstraszacze kleszczy. Jej ekstrakt lub olejek można stosować na skórę lub spryskiwać otoczenie.

Mącznica lekarska (Artemisia): Niektóre odmiany mącznicy lekarskiej, takie jak Artemisia absinthium, posiadają właściwości odstraszające kleszcze. Możesz rozważyć uprawę tej rośliny w swoim ogrodzie lub wykorzystanie ją do zrobienia ekstraktu lub olejku jako naturalnego repelentu.

Palczatka (Dipsacus): Palczatka, znana również jako chaber, jest rośliną, której nasiona i kwiaty są tradycyjnie stosowane jako środek odstraszający kleszcze. Można je suszyć i umieścić w pomieszczeniach, w których przebywasz, lub na zewnątrz, aby odstraszyć te pasożyty.


WARTO WIEDZIEĆ

Z naukowego punktu widzenia komary nie mają preferencji dotyczących grup krwi. Niektóre badania sugerują, że komary mogą być bardziej przyciągane do pewnych grup krwi, ale ogólnie rzecz biorąc, nie można powiedzieć, że mają one jednoznaczne upodobania wobec określonych grup krwi. Istnieje wiele czynników, które wpływają na przyciąganie komarów, takich jak wydzielanie dwutlenku węgla, temperatura ciała, zapach ciała, a nawet genetyczne czynniki atrakcyjności.

Nie do końca się z tym zgodzę i na koniec powiem Wam taką mądrość mojej mamy i babci. Jeśli ktoś ma "dobrą krew", to żadne cuda nie pomogą mu na komary, ani na kleszcze. Ja siedząc na działce, nie mogę się od nich opędzić, a obok stoi mój mąż, do którego nawet nie podleci żaden komar. Także ja wierzę w to, że grupa krwi ma tutaj ogromne znaczenie. Ja mam grupę 0, a z tego co czytałam, to właśnie tę grupę krwi komary lubią najbardziej [Źródło].

Komentarze