Ból stawów ? Kapusta pomoże!

Dziś podam wam świetny sposób na ból nóg, a dokładniej mówiąc stawów. Sama od dawna mam problem z kolanami, więc wiem jakie to upierdliwe, gdy coś boli i żadne metody nie działają.Wiecie, że stawiam na naturalne sposoby, więc jeśli mnie coś boli najpierw szukam lekarstwa w lodówce, później w spiżarni.. zielniku ;)

Nie zawsze udaje się naturalnymi metodami wygrać z bólem, ale myślę, że warto próbować. Tabletkę przeciwbólową można w każdej chwili łyknąć, tylko co na to nasza wątroba? Ale to już temat na innego posta. O oczyszczaniu wątroby pisałam TUTAJ.

Ból stawów - kapusta pomoże!






Moje problemy ze stawami zaczęły się w liceum. Już wtedy gdy zbyt intensywnie poćwiczyłam na WF-ie miałam problem z chodzeniem lub siedzeniem. Było mi źle w każdej pozycji, w której musiałam zginać nogi w kolanach. Na początku chodziłam z mamą po lekarzach, myślałam, że mi pomogą. Niestety. Lekarze jedyne co przypisywali to jakieśtam maści i tabletki przeciwbólowe. 

Leczenie skutku, a nie przyczyny jest słabe, bo pomaga na krótko, rujnuje żołądek i działa tylko wtedy, gdy się łyka tabletki albo smaruje maścią. Dlatego szukałam różnych sposobów na pozbycie się bólu stawów. Ostatnio bardzo mi pomaga kapusta, a właściwie okłady z kapusty. Ten sposób, to metoda mojej babci. Pamiętam, że przykładała kapustę na bolące kolana. Kiedyś śmiałam się z niej, że tak siedzi z kolanami w kapuście - dziś doceniam ten sposób, bo naprawdę przynosi ulgę!

Kapusta jest bardzo dobrym źródłem witaminy C (kapusta kiszona ma jej jeszcze więcej). Poza tym kapusta jest dobrym źródłem witaminy A (zwłaszcza kapusta czerwona i włoska), witamin z grupy B: B1, B2, B3, B5, B6 i B9 (kwasu foliowego), a także składników mineralnych: wapnia, magnezu, fosforu, potasu i manganu. [Źródło]

Kapusta bogata jest w witaminy, składniki odżywcze, antocyjany i glutaminy, które zapewniają właściwości przeciwzapalne,  sprawiają, że działa niezwykle korzystnie w przypadku bólu stawów. Okłady z kapusty przynoszą prawdziwą ulgę nie rujnując przy tym żołądka. 

Jak zrobić okłady na ból stawów z kapusty?


To bardzo proste. Weź kilka liści kapusty, rozbij tłuczkiem, by stały się miękkie i puściły trochę soku. Następnie umieść liście w nagrzanym piekarniku na kilka minut. Ciepłą kapustę przykładaj na nogę i owijaj folią. Kapusta powinna być na nodze minimum godzinę, by poczuć ulgę.

Aha, ważna rzecz: do okładów możecie użyć foli spożywczej lub kupić specjalną folię do owijania. Ta druga jest lepsza, bo wystarczy na naprawdę długo. Folia spożywcza aż tak dobrze się nie trzyma ciała, no i kosztuje około 5 zł, a wystarczy może na dwa razy. 

Do czego jeszcze może się przydać specjalistyczna kosmetyczna folia?

- do zabiegów body-wrapping
- do zabiegów na rozstępy
- do zabiegów na włosy (maseczki, malowanie)
- zabezpieczania kosmetyków przed wyschnięciem (np. maseczek w saszetkach)

I na koniec jeszcze taka ciekawostka o kapuście czerwonej:











Zawiera dużo jodu i siarki. Jod jest produktem bardzo mocno deficytowym w naszej diecie, dlatego warto jeść kapustę czerwoną jak najczęściej, by uzupełnić niedobory tego pierwiastka. Kapusta czerwona doskonale oczyszcza organizm z toksyn, a więc dzięki niej pozbędziemy się szkodliwych produktów, które odznaczają się na naszej skórze poprzez zaczerwienienia, krostki, czerwone plamy...




Komentarze