Infekcje u dzieci lecz ziołami

Jeśli jesteś mamą to doskonale wiesz co to znaczy mieć w domu chore dziecko. Nie zadrżała ci nigdy ręka, gdy musiałaś podawać dziecku antybiotyk? Nie, nie jestem przeciwniczką leczenia antybiotykami, nie jestem antyszczepionkowcem, ale zdrowy rozsądek bardzo często podpowiada mi co mam robić. Są czasami takie sytuacje, w których podanie antybiotyku to konieczność. Wiem jednak, że czasami niektórzy z tymi farmaceutykami przesadzają.

Nie trzeba patrzeć daleko. W mojej przychodni jest jedna pani doktor, która prawie zawsze i praktycznie na każdą dolegliwość przypisuje antybiotyk. Nie lubię do niej chodzić. Przyznam, że czasami, gdy dziecko zaczyna kaszleć i wydaje mi się, że ten kaszel jest „brzydki” idę do lekarza, by posłuchał przez stetoskop czy to kaszel tylko gardłowy, czy już słychać go w oskrzelach, a potem próbuję leczyć moje córki naturalnymi sposobami. Możecie mnie za to zganić, ale naprawdę zamiast kupować gotowy syrop na kaszel w aptece wolę zrobić inhalacje, albo zamiast pastylek do ssania na gardło wolę dać dziecku herbatę z cytryną i miodem. Nie mówię, że namawiam was do tego samego, każdy ma przecież swój rozum, ale zachęcam do wypróbowania moich sposobów na infekcje u dzieci zanim wytoczymy ciężkie działa w postaci antybiotyku czy sterydów.

Infekcje u dzieci lecz ziołami


Infekcje u dzieci lecz ziołami


Oto zioła (i nie tylko), które nie zaszkodzą dzieciom. To jest moja tzw. bezpieczna lista. Jeśli nie masz w domu niemowlaka, tylko starsze dziecko możesz bezpiecznie podawać dziecku te naturalne lekarstwa.

Czosnek - przeciwwirusowy, naturalny antybiotyk

Cebula - idealna na kaszel, wzmacnia organizm, działa antywirusowo

Imbir - przeciwbakteryjny i przeciwzapalny

Szałwia - idealna przy bólach gardła i kaszlu, w postaci inhalacji pomaga łagodzić kaszel

Tymianek - przeciwdrobnoustrojowy, przeciwbakteryjny, przeciwwirusowy, wykrztuśny i ściągający.
Pieprz Cayenne - przeciwbakteryjny, przeciwbólowy, napotny i wykrztuśny, chociaż w smaku może być drażniący to świetnie rozgrzewa organizm i pomaga wypocić toksyny

Miód - przeciwbakteryjny, przeciwdrobnoustrojowy i antyseptyczny. Nie podawaj miodu dzieciom poniżej 1 roku życia.

Cytryna - bogata w witaminę C, pomaga  zmniejszyć flegmę

SPRAWDŹ CENĘ



Jak najlepiej korzystać z tych dobroci?


Rób dziecku herbatki, stosuj inhalacje, przemycaj w posiłkach. A na koniec przepis, bo wiem że o wiele lepiej jest skorzystać z gotowego przepisu niż wymyślać coś samemu (chociaż dodanie do zwykłej herbaty miodu, cytryny i imbiru też wystarczy, ważne tylko by taki napój w czasie choroby pić cały czas, a nie raz na kilka dni).

Lemoniada czosnkowa


Składniki
2-4 posiekane ząbki czosnku
3-4 plastry świeżego imbiru
Miód do smaku
1 litr wody
2-3 cytryny

Do wrzącej wody dodaj czosnek i imbir. Ja tą lemoniadę robię w takim dużym słoju. Przykryj i pozostaw przez co najmniej 20 minut. Niech to się zaparzy. Następnie dodaj sok z 2-3 cytryn,  miód do smaku. Możesz to wszystko przecedzić lub pozostawić w słoju.
Lemoniadę warto pić kilka razy w ciągu dnia, w czasie choroby. Doskonale wzmacnia organizm. Jeśli nie jesteś chora, to nic, też możesz pić taką lemoniadę z dzieckiem, wiadomo, że kilkuletnie dziecko nie wypije tego wszystkiego za szybko, a jednak taką lemoniadę warto przygotowywać raz na kilka dni, żeby nie stała zbyt długo. U mnie stoi max 3 dni w lodówce.

Polecam tą książkę, znajdziecie w niej mnóstwo świetnych domowych przepisów na wykorzystanie ziół:



Komentarze